19 серпня — Преображення Господнє. Історія свята

завантаження19 серпня православні та греко-католики святкують Преображення Господа нашого Ісуса Христа.

Згідно з Євангеліями, у цей день Христос завів апостолів Петра, Якова й Івана на гору Фавор і преобразився перед ними. Обличчя Ісуса засяяло, одяг став білим. З’явилися старозавітні пророки Ілія та Мойсей, що говорили з Христом про його смерть. В кінці присутніх осінила світла хмара, з якої почувся голос: «Це Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав. Його слухайтеся!».

Під час Преображення Отець і Дух Святий свідчили про те, що Ісус поєднує собі людське й божественне начало. Присутність пророків означала об’єднання Старого та Нового Заповітів.

Преображення відзначається церквою з IV сторіччя. Про це свідчать повчання прп. Єфрема Сирина та свт. Іоанна Златоустого. Існування свята в IV столітті вказує на те, що початок його має відноситись до попередніх трьох століть християнства.

З VII століття дійшло до нас слово на Преображення Господнє прп. Андрія Критського (635-680 рр.). В цьому слові термін «Преображення» розглядається не тільки в догматичному сенсі, а й у сенсі урочистого свята Церкви.

У VIII столітті прп. Іоанн Дамаскін і прп. Косма Маіумський склали ряд стихир і канони, якими Православна Церква прославляє подію свята і нині.

Про Преображення розповідається в трьох Євангеліях: від Матфея (17: 1-6), Марка (9: 1-8), Луки (9: 28-36).

За народною традицією східних слов’ян Преображення називається «Другим Спасом» або «Яблучним Спасом». Народну назву свято отримало через те, що, відповідно до Типікону, у цей день освячується виноград нового врожаю та інші плоди, а там, де його немає – яблука, після чого дозволяється їх вживати в їжу. Це пов’язано з тим, що в Греції  виноград достигав якраз у цю пору року. А перші плоди віруюча людина завжди приносила у храм як свою жертву Богу і для освячення всього врожаю.

Читайте також: Владика Венедикт на Преображення ГНІХ: «Немає значення, які плоди ви принесете до храму. Головне те, що ви їх несете Богові на знак вдячності, що Він їх нам дає»

Храми Львова відзначають престольний празник на свято Преображення Господнього. Порядок богослужінь

У християнстві освячення плодів у день свята Преображення набуло особливого символічного значення: у Преображенні Христа показано той новий, перетворений і благодатний стан, що людина і світ набувають Воскресінням Христа і яке здійсниться у воскресінні всіх людей. І вся природа, що прийшла в розлад з того моменту, коли в світ через людину ввійшов гріх, тепер разом з людиною очікує прийдешнього відновлення. Свято Преображення Господнього несе в собі смисл духовного перетворення людини, за образом Ісуса Христа. Молитва, покаяння та духовне вдосконалювання повинні бути основними думками для кожної людини. Шляхом щирого каяття, сповіді й таїнства Причастя, людина очищається від гріхів і духовно преображається.

Свято Преображення має один день передсвята і сім днів післясвята. Віддання свята 26 серпня.

В народі, Преображення Господнє пов’язане із закінченням жнив та завершенням літа. За народними прикметами, на Спаса літо зустрічається з осінню, першим холодом. У деяких регіонах України від цього свята вже починалися приморозки, тому й говорили: «Прийшов Спас — держи рукавиці про запас!».

Джерелоhttp://cerkva.dp.ua/https://gazeta.ua/

Поділитись!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Comments are closed.