Наталія Половинка: “Фестиваль “Під Покровом” у Львові розпочнеться з тиші, із самого Христа”

1polovinkaОсінній духовний фестиваль «Під Покровом», який триватиме у Львові протягом 13-15 жовтня 2017 року, стане однією із завершальних ланок у низці цьогорічних заходів, пов’язаних з проведенням чотирьох Літургійно-Музичних Практикумів для реґентів і церковних співців, організованих Літургійним центром «ПЕРЕДАННЯ». Захід організовує Літургійний центр «ПЕРЕДАННЯ» (м. Львів) з благословення Високопреосвященного владики Ігоря Возьняка, митрополита Львівського, УГКЦ. Ознайомитись із деталями про Фестиваль та ПРОГРАМОЮ цього заходу можна ТУТ.

Про мистецьку місію цієї події та духовні вектори давньої пісенної традиції – у ексклюзивному матеріалі із Наталією Половинкою, співачкою-актрисою, художнім керівником театру «Слово і голос», лауреатом Національної премії України імені Тараса Шевченка.

– Пані Наталіє, розкажіть, будь ласка, детальніше про співпрацю із ієромонахом-студитом Лукою (Михайловичем) (скит св. Андрія Первозванного, урочище Лужки) у рамках організації фестивалю «Під Покровом».

– Маю зазначити, що вищезазначений Фестиваль – це тільки верхівка айсбергу. Ми співпрацюємо з отцем Лукою вже доволі давно: з 2000 року існує наш проект, а найпізніше – з 2006 року ми познайомились з отцем. Він більше працює в лоні Церкви, а я – на ниві мистецтва. Але зв’язок між нашими ініціативами постійно є, і ми спільно втілюємо їх життя.

– Яким є основне духовне повідомлення до християн сучасності, закодоване у цьому Фестивалі?

– Цим Фестивалем прагнемо показати, що Церква Христова діє всюди, де Вона є, а благодать молитви – там, де є люди, які вірні Богові та прагнуть творити добро. Ми невтомно оспівуємо Храм Божий найдавнішими напівами, які вийшли з церковного джерела, але про які багато людей забули. Ці напіви є тільки в нотах.

– Як почалась Ваша особиста праця у цьому духовному проекті?

– Я почала працювати на цій ниві ще з 2000 року із Чоловічою хоровою капелою України ім. Л. М. Ревуцького, потім із Львівським академічним театром імені Леся Курбаса; невдовзі було мистецьке об’єднання «Майстерня Пісні», а тепер – Львівський театральний центр «Слово і голос». Люди змінювались, але моя дорога цього найдавнішого духовного напіву, яка називається проект «Ірмос. Давні духовні напіви України», почалась з 2000 року, отця Луки – ще з Духовної Семінарії.

– В чому полягає основна духовна мета вашої спільної праці?

– Райдуга нашої співпраці: Церкви і митців, митців і науковців, науковців і Церкви тощо – дуже важлива. Вона показує, що різні верстви суспільства однаково починають потребувати справжньої молитви до Бога, яка йде із глибин серця. Цей Фестиваль – наш спільний внесок, але це тільки така видима частинка, а наша райдуга духовної співпраці вже давно функціонує, просто зараз вона почала проявлятись ще більш зримо.

– Які практичні ініціативи втілюєте в життя?

– Весь час триває робота в театрі «Слово і голос» з проектом «Ірмос». Це постійна дорога. Щороку відбувається Школа «Лабораторія Ірмосу» в театрі «Слово і голос». Вона буває і протягом року, але точно повторюється в час Великого посту перед Пасхою – Міжнародна Школа найдавнішого духовного напіву України.

Щомісяця ми  організовуємо Виставу «Радуйся. Напіви до Богородиці», де зібрані всі напіви з цього року до Богородиці. В зимовому циклі ми співаємо напіви Різдва і Богоявлення, у Великодній період – «Пасха Красеная» – це напіви Великого посту і Великодня. Театр «Слово і голос» весь час працює в цьому напрямку.

– Якою буде Ваша участь у цьогорічному фестивалі «Під Покровом»?

– Участь театру і моя особисто у цьому Фестивалі – це дуже коротка майстерня (30-40 хв.). Деталі у ПРОГРАМІ. Я тільки, можливо, озвучу постулати про працю з духовними напівами з точки зору митця. Звичайно, це духовних напів – і хто б звідки не починав  –  чи науковець, чи священк, чи монах, чи співак, чи митець, чи актор – він починає з одного – з тиші Христової, із самого Христа.

Підготувала Лідія Батіг

Світлина: Лілія Вітер для газети “ДЕНЬ”

Поділитись!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Comments are closed.