Митрополит Естонської апостольської православної Церкви (ЕАПЦ), що перебуває в юрисдикції Константинопольського патріархату, Стефан вважає війну Росії в Україні нічим не спровокованою та загарбницькою. За словами митрополита, згідно з православною традицією смерть на війні не прощає людині гріхів, схвалення війни також суперечить вченню Церкви.
Митрополит написав: Нещодавно більшу частину християнського і православного світу вразила проповідь, виголошена 25 вересня патріархом Московським Кирилом, в якій він, зокрема, стверджував, що самопожертва російських військових змиває усі їхні гріхи.
Використовуючи духовну та ідеологічну лексику, він підтримав мобілізацію, якою російська держава намагається активізувати не надто успішну загарбницьку війну проти України. Особливу тривогу викликає той факт, що глава православної Церкви використовує лексику, яка мало чим відрізняється від лексики релігійного фундаменталізму, закликає до священної війни, ніби в православній Церкві можлива концепція джихаду або хрестового походу.
Треба додати, що це не вперше, коли російський патріарх виражається таким чином. Він неодноразово висловлював свою підтримку цій війні, тим самим зводячи віру до однієї з ідеологій цього світу. Таке розуміння не має нічого спільного з природою православ’я, зі спадщиною отців Церкви. Такі погляди патріарха Кирила сприяють поглибленню релігійних та національних протиріч та зростанню насильства. У той самий час православ’я засуджувало вже у ХІХ столітті церковний шалений націоналізм, чи філетизм – прагнення організувати церковне життя лише з національно-племінних принципів й у протиставленні іншим країнам і народам.
Усе це внутрішньо чуже для православної Церкви, у ній відсутня ідея священної війни, де загиблим воїнам прощаються всі їхні гріхи. Допускається оборонна війна як життєва необхідність, але навіть ті, що брали участь у ній, пролили кров, і за церковними правилами відлучені від причастя на три роки. Зрозуміло, що абсолютно неприйнятні вбивства, тортури та інші звірства над мирними жителями, за які начебто поширюється й автоматичне помилування, запропоноване російським патріархом.
Таким чином, уявлення про самопожертву і обов’язок у цій війні як шлях до Царства Небесного помилкове з трьох причин. По-перше, агресія проти України – це не оборонна, а нічим не спровокована загарбницька війна з боку Росії. По-друге, за православною традицією смерть на війні не прощає гріхів людини. Нарешті, згідно з розумінням Східного християнства, немає такого поняття як священна війна, і Церква не може, не пішовши всупереч власному вченню, благословити напад на чужу країну, не кажучи вже про несправедливість і дикість на війні.
Джерело: EER
Фото:
Читайте також:
«Вихваляє геноцидну війну»: Естонія проситиме включити патріарха Кирила до санкційного списку
«Русскій мір» – єресь, виплекана в яслах Московського патріархату