о. Тарас Карвацький: «Виховуймо своїх дітей, щоби вони отримали від нас шлях, яким потрібно йти до святості»

Сьогодні продовжуємо роздумувати над важливою темою, а саме – про головні гріхи. У сучасному світі ця тема, як ніколи, є дуже актуальною і цікавою. Вона дозволяє нам, як старшим, так і молодшим, роздумувати над своїм життям, роздумувати над своєю поведінкою. Про гріх розпусти та протилежну до нього чесноту – ціломудреність розмірковує сотрудник храму Різдва Пресвятої Богородиці Львівської Архиєпархії УГКЦ отець Тарас Карвацький: «Сьогодні нашою темою є гріх розпусти та протилежна до нього чеснота – ціломудреність. Справді, кажуть, що у сучасному світі про цей гріх говорити немодно. Чому? А тому, що, мовляв, можна образити якусь людину, можна зайти в її особисте життя. Але, як знаємо, Господь каже: «Не чужолож, не чини розпусти, не чини перелюбу». Тому пріоритетом Церкви, пріоритетом кожного християнина є говорити про гріх для того, щоб зупинити його. Маємо говорити про гріх для того, щоб в подальшому не чинити його. Це виклик для кожного з нас. Чи справді ми можемо називати себе дітьми Божими? Багато людей говорить про те, що Господь нас обмежує, даючи Божі Заповіді, в яких вказує на те, щоб не чинити  цього всього. Але, заповіді для людини, – це, як вода для риби. Вода обмежує рибу настільки, скільки потрібно їй для життя. Теж саме і заповіді – для людини. Розпуста – це непомірковане бажання тілесної насолоди. Коренем цієї пристрасті є егоїзм, коли я себе ставлю на перше місце, не дивлячись ні на кого. Тобто я бажаю свого власного задоволення. Дуже часто розпуста проявляється в багатьох гріхах: це ми бачимо і в дошлюбних статевих стосунках; це ми бачимо в зраді в шлюбі; це ми бачимо в самозадоволені. В сучасному світі ми можемо трохи розширити лінію цих гріхів. Пам’ятаймо, що оглядання в Інтернеті чи читання будь-яких неморальних книжок, – це також стосується розпусти. Тому будьмо обережними в користуванні Інтернетом, коли нас хочуть схилити на цей чи інший сайт, щоби це оглянути. Пам’ятаймо, що це є гріхом. Також знімання відео і викладання в будь-які мережі, кажучи, що це є моє бажання, моя насолода, моє задоволення, – це також є гріхом розпусти. Бажання в товаристві людей обговорювати різні неморальні теми, – це також гріх розпусти.

Тому ми мусимо пам’ятати, що протилежною чеснотою до гріха розпусти є ціломудреність. Ціломудреність – це блаженство. Пам’ятаймо, що Господь  хоче подати нам шлях, яким потрібно йти, і саме цим шляхом є шлях ціломудреності. Статеві стосунки є Богом сотворені стосунки, вони є добрими, вони є прекрасними. Господь нічого поганого не творить, про це ми читаємо у Книзі Буття: «І побачив Бог, що воно є добре». Тому, в даному випадку, і статеві стосунки є добрим творінням рук Божих. Але пам’ятаймо, вони є для подружжя і в подружжі. Все інше буде гріхом. Тому сьогодні звертаюся і до старших і до молодших: «Будьмо мудрими». Виховуймо своїх дітей, щоби вони отримали від нас шлях, яким потрібно йти до святості. Що таке ціломудреність. Цей термін складається з двох слів: цілісність і мудрість. Цілісність – це злагодження тіла і душі. Мудрість – це те, чим ми пізнаємо Бога і світ. І саме тому ми є храмом Святого Духа. Бог покликав нас не до нечистоти, а до освячення. Ціломудреність допомагає людині керувати своїм статевим потягом. Ціломудреність полягає в тому, що я бажаю подарувати любов іншій людині. У Євангелії читаємо про те, що справжньою любов’ю є Бог. Тому той, хто в своєму серці має Бога, той, хто слухається Бога, – він ділиться цією любов’ю з іншими. Пам’ятайте, Господь в жодному разі не хоче нас ні в чому обмежувати, Він хоче нам подарувати небо. Зичу всім бути святими».

Підготувала Юліана Лавриш